Planeta jałowa

Z Astroneer Wiki
Skocz do: nawigacja, szukaj
Jałowa
Barren.png
Details
Rozmiar Mała
Day/Night Cycle ~3 minuty
Księżyc planety typu ziemskiego, widziany z powierzchni typu ziemskiego

Planeta jałowa jest jedną z planet w Astroneer. Pomimo tego, że zalicza się ją do planet, to tak naprawdę jest to księżyc planety typu ziemskiego. Jałowa posiada niską grawitację i nie występują na niej zjawiska atmosferyczne. Jak nazwa wskazuje, jest tutaj mało zasobów na powierzchni. planety. To oznacza, że ciężko jest tutaj zbudować bazę od podstaw, bez uprzedniego zabrania ze sobą paru zasobów. Z drugiej strony jest tutaj sporo nieznanych odkryć oraz nieznanych typu kamiennego. Niska grawitacja oraz oraz niemal ciągły wiatr w wielu lokacjach może porywać nieprzymocowane zasoby oraz nieznane. Średni obwód jałowej to 14 zestawów przewodów, a obejście planety po obwodzie zajmuje około 5 minut.

Zasoby[edytuj | edytuj kod]

Struktura jaskiń[edytuj | edytuj kod]

Poziom "żywiczny" w jaskini
Poziom "węglowy" w jaskini

Jaskinie na jałowej składają się z 2 poziomów: na pewnej głębokości pojawia się żywica, która nie występuje na powierzchni. Poniżej tego poziomu znajduje się węgiel. Pierwszy poziom jest ważny ze względu na budowanie bazy bez przenoszenia zasobów z innych planet. Drugi poziom jest przydatny do wytwarzania energii i jest jednym z najwydajniejszych na tej planecie z powodu krótkiego cyklu dnia i nocy i braku organicznych. Energię z węgla wytwarza średni generator.

Biomy[edytuj | edytuj kod]

Kratery: Jałowa ma ogromne kratery, które mogą być porozrzucane po całej planecie i jest duża szansa, że będzie się znajdować w nim rozbita satelita. Kratery mogą być często szersze od gór.

Góry: Na jałowej pojawia się zawsze parę gór; nie zaleca się tutaj lądować, ponieważ rozbudowywanie bazy może być bardzo trudne.

Powierzchnia jałowej - nierówna i kamienista

"Kolczaste lasy": Pojawiają się obok gór; znajdują się tam kolce oraz "grzybowate drzewa". Jest możliwe znalezienie na nich nieznanych.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Z powodu niskiej grawitacji pojazdy jeżdżą wolniej, są trudniejsze do kontroli i mogą się przewracać.
  • Niska grawitacja może spowodować niecodzienną sytuację - jeśli dołączy się jeden silnik odrzutowy do dużego łazika, to możliwe jest zebranie wystarczającej prędkości do wystrzelenia się w powietrze i można w ten sposób przelecieć przez cały księżyc