Zasoby

Z Astroneer Wiki
Skocz do: nawigacja, szukaj

Zasoby - są to macierzyste materiały zdobywane przez Astroneerów w celu wytworzenia przedmiotów, obiektów i pojazdów. Zasoby różnią się w rzadkości spotykania. Niektóre spotkać można na powierzchni prawie każdej planety, a niektóre spotykamy tylko na specyficznych planetach, bądź głęboko w ich wnętrzu. Niektóre z zasobów nie można wydobyć w naturalnym sposób, a tylko za pomocą badań, bądź wymiany używając platformy handlowej.

Pozyskiwanie Zasobów[edytuj | edytuj kod]

Zbieractwo[edytuj | edytuj kod]

Naturalnie spotykane zasoby, na powierzchni jak i pod jej powierzchnią można wydobyć za pomocą narzędzi takich jak Terraformer, bądź Świder. Wydobywanie w ten sposób zasobów zniszczy złoża wydobywanego zasobu i zbierze je jako podręczne kupki zasobu potocznie nazywane 'stackami'. Niektóre z zasobów muszą być uprzednio przetworzone w wytapiarce przed jakimkolwiek użyciem ich w planach budowy czy zwykłym wytworzeniu energii.

Niektóre złoża pojawiają się w postaci wystających z ziemi 'skał' które pozostają niezmienione nawet po opróżnieniu ich z zasobów. 'Te skały' regenerują wybrane złoże po czasie dając możliwość ponownego uzupełnienia zapasów tak potrzebnym materiałem jak Żywica, czy Tworzywo nieograniczoną liczbę razy.

Odkrywanie[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Odkrycia

Odkrywanie ruin jak i artefaktów może być często źródłem wszelkich dóbr w postaci złóż (tych zdobywalnych metodą eksploracji jak i tych możliwych do zdobycia tylko z badań). Otwieranie tego samego typu artefaktów wielokrotnie zwykle skutkuje zamienieniem modułu badającego na maszynkę do wydobywania złóż.

Wymiana[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Platforma Handlowa

Odkryta i wybudowana platforma handlowa, daje nam niezawodne źródło wszystkich możliwych złóż za standardową metodą wymiany. Czym rzadsze złoże tym wartość kupowanych materiałów się zwiększa.

Złoża Użytkowe[edytuj | edytuj kod]

Wystepujące naturalnie[edytuj | edytuj kod]

Przetworzone/Znalezione[edytuj | edytuj kod]

Nieużywane Zasoby[edytuj | edytuj kod]