Zasoby

Z Astroneer Wiki
Skocz do: nawigacja, szukaj

Zasoby - są to macierzyste materiały zdobywane przez Astroneerów w celu wytworzenia przedmiotów, obiektów i pojazdów. Zasoby różnią się w rzadkości spotykania. Niektóre spotkać można na powierzchni prawie każdej planety, a niektóre spotykamy tylko na specyficznych planetach, bądź głęboko w ich wnętrzu. Niektóre z zasobów nie można wydobyć w naturalnym sposób, a tylko za pomocą badań, bądź wymiany używając platformy handlowej.

Pozyskiwanie Zasobów[edytuj | edytuj kod]

Zbieractwo[edytuj | edytuj kod]

Naturalnie spotykane zasoby, na powierzchni jak i pod jej powierzchnią można wydobyć za pomocą narzędzi takich jak Terraformer, bądź Świder. Wydobywanie w ten sposób zasobów zniszczy złoża wydobywanego zasobu i zbierze je jako podręczne kupki zasobu potocznie nazywane 'stackami'. Niektóre z zasobów muszą być uprzednio przetworzone w wytapiarce przed jakimkolwiek użyciem ich w planach budowy czy zwykłym wytworzeniu energii.

Niektóre złoża pojawiają się w postaci wystających z ziemi 'skał' które pozostają niezmienione nawet po opróżnieniu ich z zasobów. 'Te skały' regenerują wybrane złoże po czasie dając możliwość ponownego uzupełnienia zapasów tak potrzebnym materiałem jak Żywica, czy Tworzywo nieograniczoną liczbę razy.

Nieskończone źródła minerałów (skały) od najnowszych aktualizacji JUŻ NIE ISTNIEJĄ, ponieważ dodano EKSTRAKTOR MINERAŁÓW, który pozwala na "kopiowanie" minerałów przy użyciu ziemi w pojemnikach.

Odkrywanie[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Odkrycia

Odkrywanie ruin jak i artefaktów może być często źródłem wszelkich dóbr w postaci złóż (tych zdobywalnych metodą eksploracji jak i tych możliwych do zdobycia tylko z badań). Otwieranie tego samego typu artefaktów wielokrotnie zwykle skutkuje zamienieniem modułu badającego na maszynkę do wydobywania złóż.

Wymiana[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Platforma Handlowa

Odkryta i wybudowana platforma handlowa, daje nam niezawodne źródło wszystkich możliwych złóż za standardową metodą wymiany. Czym rzadsze złoże tym wartość kupowanych materiałów się zwiększa.

Złoża Użytkowe[edytuj | edytuj kod]

Wystepujące naturalnie[edytuj | edytuj kod]

Przetworzone/Znalezione[edytuj | edytuj kod]

Nieużywane Zasoby[edytuj | edytuj kod]

Promotional Content